Güncel Android Haber ve Uygulamaları

Ücretli Öğretmenlik Maaşları ve Ücretli Öğretmenlik Hakkında Herşey

KPSS sorularının sızdırıldığı iddialarının gölgesinde bir KPSS dönemi daha sona erdi…ÖSYM dün akşam soruları yayınladı,birçok memur adayı cevaplarını kontrol etme telaşında…Biryandan da iptal edilecek mi sorusu kafaları meşgul etmekte…Bundan sonraki süreci hep birlikte göreceğiz...

Ama bizim bu başlıkta değinmek istediğimiz konu puanların açıklanmasından sonraki süreç…

ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİKLE ALAKALI YAZIMIZIN GÜNCEL HALİNİ OKUMAK İÇİN TIKLAYINIZ.

Sorularınız için Yaşam Günlükleri Facebook Sayfasından "Mesaj Gönder" Seçeneğini de kullanabilirsiniz aşağıdaki yorum gönder seçeneğini de.

Konuk Yazar:Sessizsedasız


71 yorum :

  1. Çok teşekkürler ücretli öğretmenlikle alakalı çok yararlı bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  2. aklınıza takılan noktalar varsa sorabilirsiniz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ücretli ögretmenlik başvuruları ne zaman başlıyor ?

      Sil
  3. ücretli öğretmenlerin maaşları kadrolular gibi bankaya mı yatar yoksa elden mi ödenir?

    YanıtlaSil
  4. @Öğretmen Hanım
    Ücretli Öğretmenlerin Maaşları da kadrolular gibi bankaya yatırılır elden ödeme yapılmaz.

    YanıtlaSil
  5. başvuru zamanı ne zaman?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadıköy ilçe milli eğitim 1-15 eylülde alıyormuş başvuruları

      Sil
  6. http://yasamgunlukleri.blogspot.com/2012/07/2012-2013-ucretli-ogretmenlik-basvurusu.html "2012-2103 Ücretli Öğretmenlik Başvuru Tarihleri" Yazımızdan Başvuru Tarihlerini takip edebilirsiniz

    YanıtlaSil
  7. Lise bilgisayar bölümü mezunuyum ben de ücretli öğretmenlik için başvuru yapabilir miyim? bir yandan da öğretmenlik okuyorum etkisi olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ücretli Öğretmenlik başvurusu yapabilirsiniz.Fakat ilk olarak Eğitim Fakültesi mezunları görevlendiriliyor.Daha sonra herhangi bir 4 yıllık fakülte mezunu.Daha sonra 2 yıllık mezunlar ve en son lise mezunu.
      Yani bu süreçte bir lise mezuna sıra gelmesi çok zor.

      Sil
    2. Zaten de yapmasın kardeşim, yapmasın yahu. Kötü kötü konuşturmayın bizi lütfen.

      Sil
  8. merhaba ben sabiha henüz mezun olamadım aöf okulöncesi bölümü okuyorum 2 yıllık önlisans diploması lıp ücretli öğretmenlik yapabilirmiyim ekimin ortasında lisans diplomasını alacağım bu durumda maaaşlar aynı mı olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 yıllık önlisans diplomanı alabiliyorsan alıp başvur sabiha,eksik kaldığı durumda görevlendirmen yapılır...maaş farketmez,sonuçta lise mezunu ile lisans mezunu da aynı paraya çalışıyor...ders ücretli maaş mantığında fark yok...

      Sil
  9. merhaba.
    bu yıl gazetecilik bölümünden mezun oldum ve bizlere medya okuryazarlığı dersi için formasyon verildi.
    ücretli öğretmenliğe başvurmak istiyorum hangi branşta öğretmenlik yapabiliyorum ? yardımcı olursanız çok sevinirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istediğiniz her branşta yapabilirsiniz,ama kendi branşınızda yapmanız daha uygun olur...

      Sil
  10. ben öğretmen lisesi mezunuyum istatistik bölümünü bitirdim ve amerika geçmişim var. matematik, geometri veya ingilizce derslerine girebilme imkanım var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatih bey evet girme şansınız var,ücretli öğretmenlik prosedürü o kadar karışık değil,lisans mezunları öncelikli olmak üzere lise mezununa kadar herkes ihtiyaç olursa ücretli de görevlendirilebilir.

      Sil
  11. merhaba kimya bölümünde okuyorum okulum yarım dönem uzadı, ücretli öğretmenlik için mezun olma durumu şart mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Canan hanım,lise mezunu olarak başvuru yapabilirsiniz bu durumda,ama özel olarak milli eğitim müdürü ile bu durumunuzu belirten bir konuşma yapmanız faydanıza olabilir..eğer konuşursanız lisans mezunu formatında değerlendirilip görev almanız mümkün

      Sil
  12. ücretli öğretmenlikte, örneğin resim öğretmenliği için öğretmen haftada kaç saat derse girmekte? ne kadar ücret almakta? ücretli öğretmenlik yaparken bir yandan da formasyon alabilir miyiz? örneğin; ücretli öğretmenlik yapacağımız okulda gireceğimiz derslerin gününü bizler ayarlaya biliyor muyuz?

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,

    Ben Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi İngilizce-Fransızca-Türkçe mütercim tercümanlık mezunuyum.Merak ettiğim husus aynı branşta farklı okullarda ders verebilir miyim?

    Bunun dışında bir diğer sorum İlköğretim ve Ortaöğretim olması ücrette herhangi bir farklılık yaratıyor mu? Bir avantajı veya dezavantajı var mıdır?

    İlginiz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba arkadaşlar ben iki yıllık inşaat bölümünü bitirdim sayısal derslerim çok iyi.Ayrıca açıköğretim fakültesi iktisat bölümü 3. sınıfım ücretli öğretmenlik yapabilirmiyim.Yapabilirsem başvuruda iktisat fakültesinden öğrenci belgesi alsam faydası olurmu ?

    YanıtlaSil
  15. merhaba. biraz önce açıklandı kpss sonuçları. çok da iç açıcı bi sonuç değil maalesef. ben ingilizce öğretmenliği mezunuyum. bir çok atanamayan öğretmen gibi ücretli öğretmenlik yapacağım. bu ücretli öğretmenlikle ilgili sormak istediğim şu: örneğin ben muğlada oturuyorum. sadece bu muğla bölgesinde mi ücretli öğretmenlik yapabilirim. başka bir ilin milli eğitimine de başvurabiliyor muyum ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstediğiniz İl İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne başvuru yapabilirsiniz.

      Sil
  16. merhaba,benim sorum ise ücretli öğretmenlik bırakıldığı zaman herhangi bir sorun veya yaptırım ile karşılaşılıyor mu diye merak ediyorum..

    YanıtlaSil
  17. Yıl boyunca ücretli öğretmenlik yapanların aday öğretmenliği kalkıyor mu acaba?

    YanıtlaSil
  18. merhaba ben bu yıl ücretli öğretmenliğe başladım 3 haftadır derslere gırıyorm haftalık 30 saat ders alıyorum bugun maaaş yatırmışlar fakat 380 tl yatırılmış bunda bir yanlışlık olabılırmi napmalıyım yardımcı olursanz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin yıne yatırılmış ben haftalık 36 saat derse giriyorum 3 hafta gectı bu 4. hafta olacak ve hala yatırılmadı :S

      Sil
    2. işe giriş tarihiniz ile ayın 15i arasındaki ders sayınıza göre yatırılıyor maaş sennur hanım...işe giriş tarihiniz nedir acaba?

      Sil
  19. merhaba ücretli ögretmenlik yapıyorum 18 eylulde basladım ve bugun 14 ekim haftalık 36 saat derse giriyorum ve hala maaş yatmadı ne zman yatar acaba yada ne kadar alırım bılgınız varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muhtemelen maaşınız yatmıştır artık busra hanım :))gecikmeden dolayı kusura bakmayın :)

      Sil
  20. slm.benim de cuma yatmış 540tl.bu neyin parası anlamadım.sadece eylül mü?değilse niye bu kadar az?okul öncesi öğretmeniyimders saati ücreti tam olarak ne kadar acaba?lütfen cevap verin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba gamze hanım,işe giriş tarihiniz ve haftalık ders saatinizi öğrenebilirmiyim acaba??

      Sil
    2. merhaba..girişim 13 eylül.11 ekim de 545tl aldım.8 kasım da 942tl aldım.anlayamadım daha ne kadar alıcamı.:(

      Sil
  21. benim başka bir ilde bi bi dershanede sigortam yatıyor, fakat ben istanbuldayım burada ücretli öğretmenlik yapabilir miyim??? cevap verirseniz memnun olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ücretli öğretmenlik yaparken sigortanız yatırılıyor isa bey,dolayısıyla sigortasız olmanız gerekiyor.

      Sil
  22. merhaba. benim sorum ücretli öğretmenlik için ikametin bulunduğu il dışına da başvuru yapılabiliniyor mu?

    YanıtlaSil
  23. Merhaba, ben ücretli öğretmenlik ile ilgili araştırıp bulamadığım bir soruyu sizlere yöneltmek istiyorum, ücretli öğretmenlik için senenin ikinci döneminde başvuru açılır mı? Böyle bir şey olabilir mi? şimdiden teşekkürler bilgileriniz için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba elif, bildiğim kadarıyla "başvuru açtık hadi başvurun" demeseler bile her zaman başvurabilirsin. yerine göre farklılık olsa da ilçe milli eğitim veya diretkt istediğin bir okulun müdürüne gidebilirsin, o an ihtiyaç yoksa bile tel numaranı not alırlar gerektiğinde çağırırlar. Tabii 2. dönem izne ayrılan tayini çıkan öğretmenler veya işi bırakan ücretli öğretmenlerden dolayı boşluk oluşma ihtimali daha fazla

      Sil
  24. Merhaba, sorum şu: haftada en fazla 30 saat derse girebiliyoruz, peki aylık en fazla şu kadar diye bir şey var mı? çünkü benim sınıf öğretmenliği olduğundan zaten haftada 30 saat giriyorum. kasım ayında 22 gün gittim okula ama hesapladığım kadarıyla 20 günlük yatmış sebebi ne olabilir...?

    YanıtlaSil
  25. Arkadaşımla geçen ay aynı ders saatine sahibiz. Meslek öğretmeni olduğumuz için 40 saat alabiliyoruz. Geçen ay ikimizinde 179 saat dersi vardı. Sormak istediğim bir kaç soru var;
    1-Evliyim ve asgari geçim indirimi bölümümde 89,76 TL yazıyor, arkadaşımda ise 66,49 yazıyor. Ama toplamdan çıkardığım zaman bu paranın ödenmediğini farkettim, ne bana ne arkadaşıma ödenmiş..
    2-SSK KESİNTİSİ başlığı altında DEVLET ve KİŞİ şeklinde iki ayrı kesinti var, DEVLET SSK kesintisini anladıkta KİŞİ SSK kesintisi nedir?
    3-Arkadaşımın tahakkuk tutarı 2175,49 TL benim 2171,92 TL olmasına rağmen benim gelir vergim 182,97 TL arkadaşımınki 170,75 TL. Bu sanki pek mantıklı değil gibi, onun kesintisi benden daha yüksek olması gerekir diye düşünüyorum.

    Gündüz ücreti 10,02TL/ders Gece ücreti 10,74TL/ders olarak gözüküyor dokümanda

    Kendi ücretimi aktarıyorum (10,02x134)+(10,74x45)=1826,24(brüt)-248,18(ssk kesintisi)-182,97(gelir vergisi)-12,05(damga vergisi)=1383,04(net) aldığım ücrette 1383,04 TL. yani asgari geçim indirimini içine olduramadım.

    YanıtlaSil
  26. merhabalar.. ben 2 yıllık teksti bölümü mezunuyum. meb onaylı kalıp ve bilgisayar sertifikam var.ücretli öğretmenlik yapabilir miyim? saygılar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,evet ücretli öğretmenlik yapabilirsiniz,fakat öncelik lisans mezunlarına veriliyor,bilginize...tabi ihtiyacı karşılayacak lisans mezunu yoksa önlisansların da şansı yüksek

      Sil
  27. merhaba meslek lisesi elektrik elektronik bölümü ve meslek yüksek okulu elektrik bölümü mezunuyum ,kpssye girdim,meslek liselerinde ücretli öğretmenlik yapabilirmiyim ? yardımcı olursanız sevinirim ,böle bir imkan sağladğınız ve bilgi verdiğiniz için ayrıca teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,ücretli öğretmenlik için öncelik lisans mezunlarına veriliyor.Fakat ihtiyaç durumuna göre lise mezunlarına kadar çıtanın düşebildiğini görüyoruz,dolayısıyla mutlaka başvurunuzu yapın derim.

      Sil
    2. Benimde durumum metehan gibi yalnız size bir sorum olacak kpss ye girmedim ayrıca başvuru yapılırken hangi belgeleri vericez il veya ilçe milli eğitimlere

      Sil
  28. merhaba ücretli öğretmenlerin kadrolu öğretmenlerle gelip gitme saatleri aynı mı yoksa sadece ders saatinde okulda bulunması yeterli midir? teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,normal şartlarda sadece ders saatlerinde orada bulunmanız yeterli...ama bazı idareciler tıpkı kadrolular gibi okulda bulunmanızı isteyebilir...normalde ücretli öğretmenin nöbet gibi bir zorunluluğu da olmamasına rağmen,ihtiyaç denilerek nöbet veriliyor mesela.

      Sil
  29. Merhaba. Ben 2 yıllık Turizm Otelcilik mezunuyum. Şuanda açıköğretim konaklama işletmeciliği bölümünden eğitimimi 4 yıllığa tamamlamaktayım. Ücretli öğretmenlik yapabilirmiyim ? Ve hangi branşlarda yapabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,ücretli öğretmenlik yapabilirsiniz tabiki...Açıkçası yapabileceğiniz branş biraz ihtiyaca biraz da sizin kendi vasfınıza bağlı...siz istediğiniz dersi belirtin,eğer o derse girecek kişi bulunamıyorsa size verilmesi mümkün

      Sil
  30. Merhaba , ben yüzüncüyıl üniv. muhasebe bölümü 2 yıllık yüksek okulundan 1999 da mezun oldum. okurken pedogojik formasyon almıştım. daha sonra intibak derslerini verip aöf nin 3. sınıfından işletme bölümüne başlayıp 2002 yılında bitirdim. şu anda bir ticaret meslek lisesinde ücretli öğretmenlik yapıyorum.şimdi kpss ye girip işletme öğretmeni olarak atama alabilirmiyim kadrolu öğretmen olabilmem için ne yapmam gerekiyor acaba ? aşağıdaki talim terbiye kurulu 80 nolu kararı benim için geçerlimidir ?yardımcı olurmusunuz ..teşekkürler ,
    Madde 4 - Bu Esaslarda geçen;
    f) Öğretmen: Yükseköğretim kurumlarında genel kültür, özel alan ve pedagojik formasyon eğitimi alarak yetişmiş olan, her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumları ile kurs ve seminerlerde eğitim-öğretim hizmetlerini yürüten kişiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,madde de geçen tanıma anlattığınıza göre uyuyorsunuz.Kadrolu öğretmen olabilmek için kpss p10 puanınızın yüksek olması yeterli olur diye düşünüyorum...yine milli eğitim bakanlığı insan kaynaklarını aramanızı da öneririm

      Sil
  31. 10 yıldır ücretli öğretmenlik yapıyorum ve bir hafta önce bıraktım. Nedeni ise bağlı olduğum il ve ilçelerinde görev yapan ücretlilerin sigorta primlerindeki farklılık merkez aylık 120 saat / 7,5 = 16 yapıyorken ilçeler 30 gün tam yatırıyor olması. Acaba bunlardan hangisi kanunsuzluk yapıyor. sgk da ne yatırırlarsa onaylarız diyor...
    Artı Ücretli öğretmenler en sona kalmış en zor yerlerde görev yapıyor olması...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ücretli öğretmenlerin sgk prim gün sayılarının farklılığı ne yazıkki saçmalık...her il/ilçe milli eğitim kendi isteği yönünde yorum yaparak yatırıyor primleri...normalde tıpkı kadrolular gibi hepsinin 30gün yatırması lazım,ama ne yazıkki ücretli kölelik bu noktada kanayan yara...

      Sil
  32. merhaba.yurt dışında edebiyat öğretmenliği okudum ve denkliğim var.bende ücretli öğretmenlik yapabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,denkliğinizin olması güzel,tabiki siz de yapabilirsiniz ücretli öğretmenlik..

      Sil
  33. Merhaba,4 yıllık Edebiyat fakültesi mezunuyum, anaokulunda ücretli öğretmenlik yapabilir miyim? Yapabilirsem yine İlçe Eğitim Müdürlüğü'ne mi başvurmalıyım? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,sizi ücretli öğretmen olarak değerlendirirken branşınıza göre türkçe veya edebiyat derslerine yönlendirmek isteyeceklerdir,ki mantıklı olan da bu aslında...ama kişisel tercihiniz olarak anaokulu istediğinizi belirtin evraklarınızı teslim ederken,faydası olacağını düşünüyorum

      Sil
  34. merhabalar 2005 düz lise sözel bölümü mezunuyum tarih edebiyat coğrafya gibi ana derslerim iyidir ücretli öğretmenliğe başvurabilir miyim başvurmam dahilinde hangi branşlarda öğretmenlik yapabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ücretli öğretmenlik için üniversite mezunu olmak gerekiyor,fakat ihtiyaç fazla olduğu ve istenilen niteliklere uygun öğretmen bulunamadığı durumlarda lise mezunlarının da derslere girdiği yönünde bilgiler edindik..Bğalı bulunduğunuz il/ilçe milli eğitim müdürlüğüne başvurabilirsiniz

      Sil
  35. ben iibf mezunuyum eğitim veya fen edebiyat mezunları ile aynı maaşı mı alacamam..teşekürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ücretli öğretmenlikte hangi bölümden mezun olduğunuz maaşı değiştirmez,önemli olan kaç saat derse girdiğinizdir,maaş girilen ders sayısına göre hesaplanıyor

      Sil
  36. Merhabalar. Ben Mersin Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi'nden bu sene mezun oldum. Ankara'da oturuyorum. Kasım ayında ALESE girip şubatta yüksek lisansıma başlayacağım. Şubat ayına kadar Ankara'da ücretli öğretmenliğe başvurabilir miyim? Yani şubatta çıkacağım diye bi bilgi vermek gerekiyor mu? Bunun için diplomamı almaya gitmem şart mı, internetten diplomaya eşdeğer bi belge edinemez miyim? Aynı şekilde şubatta mersine gittiğimde orada ücretli öğretmenlik için ne yapmam gerekir? Bi geçiş hakkımız var mı yoksa ertesi yılın ücretli öğretmenlik başvurularını beklemem mi gerek? Ya da görevimi yarım bıraktım gibi bi durum olmaması için Mersin'e gitmeyi mi beklemeliyim? Şimdiden teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  37. Merhaba Hande hanım,Ankara'da şubat ayına kadar ücretli öğretmenlik yapmak için başvuru yapabilirsiniz,bununla ilgili olarak herhangi birşey belirtmenize gerek yok başvuru yaparken.Çünkü birçok öğretmen adayı kpss çalışmak için 2.dönem görevi bırakıyor zaten,bu gayet normal.Başvuru için her il müdürlüğü farklı belgeler isteyebiliyor,diploma veya çıkış belgesi şart diye biliyorum.Şubatta Mersin'e gittiğinizde de tekrardan oradaki il müdürlüğüne başvuru yapmanız lazım,2.dönemin başında başvuru yapabilirsiniz,yeni yılı beklemenize gerek yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. Ayni anda iki derstende ucretli ogretmenlik yapilabiliyor mi.ornegin ben hem isletme hem matematik mezunuyum.

      Sil
  38. mrb. ücretli öğretmenliğe başladım diyelim 2. dönem kpss ye çalışmak için çıkmak istiyorum. bunun için: başvururken ben 2. dönem bu nedenlerden dolayı çıkmak istiyorum diye söylemem gerekli mi.bide haftada 30 saat değilde daha az istemem mümkün mü. cevaplarsanız çok sevinirim.şimdiden çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  39. Diyelimki ucretli ogretmenlik icin 4 5 ilce milli egitim mudurlugune basvurdum.bu basvuru sonucunda o basvurdugum butun ilce milli ehitim mudurluklerinden sonuc olarak sadece 1 okul mu belirlenir yoksa atiyorum hem zeytinburnu hem eyupten ayri ayri okul cikip ben mi aralarindan 1 okulu tercih ederim.cevap verirseniz cok sevinirim.

    YanıtlaSil
  40. merhabalar kamu yönetimi mezunuyum kpss sınavına girmedim ücretli öğretmenlik yapmak istiyorum. kpss şartı aranıyormu bi kaç yerde baktım kpss sonuç belgesi yazıyor ama ben kpss ye girmedim bu şekilde ücretli öğretmen olabilirmiyim

    YanıtlaSil
  41. mrb ben sosyal bılgıler öğretmenliği mezunuyum ücretli öğretmenliğe başvuru yapacağım. ücretli öğretmenliğin süresı asıl kadrolu öğretmen atananan kadar mı yoksa bır egitim öğretim yılımıdır yani bu yıl tek atama yapılacak soylentısı var.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...