Güncel Android Haber ve Uygulamaları

2013 KPSS 'de Branş Sınavı ve Branş Sınavı Yapılacak Bölümler

Branş sınavsız son KPSS sınavı 6-7 Temmuz tarihlerinde gerçekleşti.Ve böylece öğretmen adayları son kez Genel Kültür-Genel Yetenek ve Eğitim Bilimleri formatındaki sınava girdi.
2012 KPSS Sınavına ise soruların sızdıırıldığı ve ÖSYM tarafından 6 Temmuz 2012 tarihinde yapılan açıklama damgasını vurdu.ÖSYM'nin sınava 11 saat kala yaptığı açıklama ile öğretmen adayları KPSS 2012 sonuçları ile sadece 1 sene tercih yapabilecek.ÖSYM'nin bu konuda yaptığı açıklamayı okumak için tıklayınız.

Alınan bu karar ile 2013 yılında tüm öğretmen adaylarının 3 aşamadan oluşacak olan KPSS 2013  ile atanacağı kesinleşmiş oldu.(Genel Kültür-Genel Yetenek,Eğitim Bilimleri,Branş Sınavı)

Öğretmen adayların kendi alanları dışındaki soruları yanıtlamak zorunda olması uzun  bir süreden beri  tartışılmaktaydı.Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'in mevcut sistemin öğretmen mesleği için yeterli olmadığı ve öğretmenler için alan sınavı uygulaması getirileceği açıklamalarının üstünden neredeyse 1 yıl geçti fakat hala süreç hakkında detaylı bir açıklama ve bilgilendirme yapılmadı desek yanlış olmaz.
En son Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer ve ÖSYM Başkanı Prof. Dr.Ali Demir'in yaptığı açıklamalar ile branş sınavının Milli Eğitim Bakanlığı’nın en çok ihtiyaç duyduğu 15-16 alanda yapılacağı kesinleşti.2013 yılı KPSS sınavından sonra branş sınavı yapılacak olan bölüm sayısı arttırılacak.

KPSS 2013 Öğretmenler İçin Nasıl Olacak?
KPSS 2013'de öğretmenleri 3 aşamalı bir sınavın bekliyor.Öğretmen adayları 2013 yılında KPSS'de Genel Kültür-Genel Yetenek,Eğitim Bilimleri ve Bölümlerine göre düzenlenecek olan branş sınavı ile atama puanlarını elde edecekler.

Branş Sınavı P10 Puanına Ne Kadar Etki Yapacak?
Bu konuda da şu anda net bir açıklama yok ama eğitim bilimleri sınavına tüm öğretmen adayları gireceğini biliyoruz.Yani  KPSS 2013'de 15-16 bölüm için sadece Branş Sınavı yapılacak.Branş Sınavı yapılacak olan bu 15-6 bölümde Branş Sınavı,Eğitim Bilimleri sınavından daha çok etki edeceğini rahatlıkla söyleyebiliriz.Zaten 2013'de Eğitim Bilimleri Sınavının içeriği de değişecek.Öğretmen adaylarına asıl puanı getirecek olansa Branş sınavı olacak.

KPSS 2013'de Branş Sınavı Nasıl Olacak?
Uygulanacak alan sınavı içerisinde Eğitim Bilimleri'ne benzer soruların olacağı ve daha çok  ‘alanın öğretimi’ üzerinde yoğunlaşan soruların olacağı hem Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'in hemde ÖSYM Başkanı Prof. Dr.Ali Demir'in yaptığı açıklamalardan anlaşılıyor.Tabi bu konuda resmi açıklama yapılmadan bu konuda söylenecek olan her şey net bir bilgi vermeyecektir.
2013 KPSS'de Hangi Bölümlere Branş Sınavı Yapılacak?
Yukarıda da bahsettiğim gibi 2013 yılında KPSS sınavına ek olarak 15-16 bölüme alan sınavı yapılacak.Ve bu bölümler  Milli Eğitim Bakanlığı’nın en çok ihtiyaç duyduğu bölümler olacak.
Geçmiş senelerdeki öğretmen alımlarını incelediğimizde ve yeni uygulanacak olan 4+4+4 sistemindeki öğretmen ihtiyacını göz önüne aldığımızda Bakanlığı'nın ihtiyaç duyduğu ve KONTENJAN VERDİĞİ bölümlere göre bir sıralama yapabiliriz.

YARGI AKADEMİ TARAFINDAN PAYLAŞILAN BRANŞ SINAVI GELECEK BÖLÜMLER VE SINAVIN İÇERİĞİ İLE ALAKALI YAZIMIZ İÇİN TIKLAYINIZ.

İşte Branş Sınavı Yapılacağı Düşündüğümüz Bölümler
  • Sınıf Öğretmenliği
  • Okul Öncesi Öğretmenliği
  • İngilizce
  • Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
  • İlköğretim Matematik Öğretmenliği ve Matematik
  • Sosyal Bilgiler
  • Rehber Öğretmen
  • Teknoloji ve Tasarım
  • Türk Dili ve Edebiyatı -  Türkçe
  • Fen ve Teknoloji
  • Zihin Engelliler Sınıfı Öğretmenliği
Hangi 10 bölüme branş sınavı geleceği neredeyse belli gibi ama bakalım listeye daha neler eklenecek.2013 Kpss'de branş sınavı yapılacak olan bölümler resmi olarak açıklandığında yeni bir yazı ile sizlere ulaştıracağız.
Ayrıca umarım 2013 KPSS Branş Sınavı ile ilgili daha net açıklamalar yapılır bir an önce yapılır ve 2013'de KPSS ye girecek adaylar en azından neye çalışmak zorunda olduklarını bilmeliler,ki bu tüm öğretmen adayların hakkı!...


0 comments :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...