Güncel Android Haber ve Uygulamaları

KPSS 2011: Yine Aynı Nakarat

Sabah uyurken birden arkadaşımın mesajına uyandım.Mesajda aynen “Ortak,KPSS’den kaç aldın?” yazıyordu.Bir an rüya görüyorum zannettim.Çünkü şimdiye kadar ÖSYM’nin sınav üzerinden 1 ay geçmeden açıkladığı bir KPSS olmadı…9-10 temmuzda yapılan sınavın açıklanmasını tam 1 ay sonra,yani 10 Ağustos gibi bekliyordum ben de doğal olarak…Yatağımdan fırladığım gibi internetin başına koştum;ve hayret ÖSYM’nin sitesi kilitlenmemişti;muhtemelen kimse sınavın açıklanmasını bu tarihte beklemiyordu.Eee,sonuç ne? diye sorarsanız;çok enteresan,ama geçen seneki puanımla neredeyse aynı puanı aldım,hem de daha az net yapmama rağmen…Peki bu durum nasıl oluyor? diye soracaksınız.Aslında durum gayet basit,geçen seneki sınava “kopyacılar” damgasını vurmuştu hatırlarsınız…Onlar sayesinde (!) yüksek net yapmamıza rağmen,standart sapmadan dolayı puanlar düşük gelmişti.Bu sene ise standart sapma,sınavın zorluğu göz önünde bulundurularak daha yüksek geldi.Bir arkadaşın “Ey standart sapma,sap sapabildiğin kadar” sözü aklıma geldikçe gülüyorum.Ama aslında “ağlanacak halimize gülmek”ten başka bir şey değil bizimkisi…




Sonuç olarak artık KPSS açıklandı,kimisi sevindi,kimisi üzüldü.Bundan sonra yapacağımız tekşey MEB’in ne kadar öğretmen atayacağı ve daha da önemlisi hangi branşa kaç kişi atayacağı…Nimet ÇUBUKÇU’dan sonra göreve gelen Ömer DİNÇER’in branşlara adaletli dağılım yapacağını umuyorum.Ülkemizde her branştan öğretmen açığı varken sadece 3 bölüme yüklenmek gerçekten adaletsizlik…(ki Nimet hanım döneminde yapılan atamalardaki kontenjanlar arasındaki uçurum ortada)…Eh tabî ki ülkemizde okul öncesi,sınıf öğretmenliği ve rehber öğretmen açığı var,ama sadece bu 3 bölüm yok mezun olunan ve ihtiyaç olunan…Bakanlık yetkililerinin biraz daha araştırma yaparak kontenjanları belirlemeleri lazım.Yoksa 85le atanamayan bölümler varken,14 puanla rehber öğretmen alınması ciddi tepkilere yol açar.Kontenjanların 10-15gün içinde açıklanmasını bekliyorum,bakalım inşllh ülkemiz için güzel bir atama dönemi olur,kimse mağdur edilmez…

O güne dek hoşçakalın….

Konuk Yazar:Sessizsedasız


0 comments :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...