Güncel Android Haber ve Uygulamaları

SAP Danışmanı Maaşları 2012

Bundan yaklaşık 3 sene öncesinde kısa süreli bir SAP Danışmanlığı serüveni yaşamış ve hali hazırda sınıf arkadaşlarından pek çoğu SAP Danışmanı olarak iş hayatına devam eden birisi olarak ülkemizde SAP Danışmanlığı ve SAP Danışmanlarının aldıkları maaşlar hakkında kısa bir yazı yazmak istedim.

Öncelikle kimler SAP Danışmanı olabilir veya sektörde çalışan SAP Danışmanlarının eğitim geçmişleri nedir diye sorarak başlayalım.

Sektörde çalışan SAP Danışmanlarının pek çoğu Endüstri Mühendisi, Bilgisayar Mühendisi ya da Enformatik mezunudur. Bunların dışında İşletme Mühendisi, Yönetim Bilişim Sistemleri (MIS, işletme ve iktisat mezunu danışmanlara da sıksıkla rastlayabilirsiniz. ABAPçı diye nitelendirilen SAP Danışmanlarının tamamına yakınının bilgisayar mühendisi olması pek de şaşırtıcı olmayan bir durum.

Peki sektörde hangi SAP Danışmanlık Firmaları var diye sorarak ülkemizdeki SAP pazarını ve pazardaki oyunculara bir göz atalım.

Türkiye'de SAP sektörü çok geniş değil. Yüksek maliyetlerinden dolayı SAP kullanan belli başlı şirketler ve bu şirketlere danışmanlık hizmeti veren belli başlı danışmanlık firmaları var. Bu firmaların en büyükleri Arete, Elsys, MIBS, Bimsa, Koç Sistem, İBSS, Prodea, Anadolu Bilişim, ve diğerleri...

Şimdi de yeni mezun olarak SAP Danışmanı olarak işe başlarsam ne kadar maaş alırım sorusununa cevap arayaralım isterseniz.

Bundan 3 sene önce İTÜ ve Sabancı gibi kalbur üstü üniversitelerden dereceyle mezun olup da 1,400 TL ile SAP Danışmanlığına başlayan endüstri ve bilgisayar mühendisleriyle tanışmıştım. Şu an da bu rakamın pek yukarı çıktığını sanmıyordum, biraz araştırma yaptım ve sektörde çalışan arkadaşlarıma sordum. Çıkan sonuç şu:

İşe başlarken size önerilecek rakam 1,200 - 1,600 TL (Net) aralığında birşey olacak.
İşe başladıktan sonra ilk 3-6 ayınız eğitim ve işi öğrenme süreciyle geçecek.
Burada eğitimden bahsedilen size "Al bunları oku" diyerek verecekleri pdf dökümanlar ve bu dökümanlardan öğrendiklerinizi deneme-yanılma yoluyla görebileceğiniz bir test ortamı olacak. Başlarda senior danışmanlardan birkaçı size "şu şöyledir bu böyledir" diye anlatacak, sonradan kendi başınıza kalacaksınız ve soru sormak istediğiniz size "SAP Foruma baktın mı? Orada mutlaka bulursun" diyecekler.
İşi kavrayıp bir şeyler yapmaya başladığınız zaman size de bir projeye dahil edecekler ve yanınızda senior danışmanlarla birlikte yardırmaya başlayacaksınız.
Şirketten şirkete değişmekle beraber ilk yılınız içerisinde 1-2 kere düzeltme adı altında zam alacaksınız maaşınız bunlarla birlikte 1,500 - 2,000 TL civarına yükselecek.
Siz öğrendikçe ve geceli gündüzlü mesai yaptıkça maaşınız da artmaya başlayacak. Kimi zaman İstanbulda bir plazada kimi zaman Konyada bir fabrikada kimi zamansa Güney Afrikada bir yerlerde proje yapıyor olacaksınız.
İkinci sene sonunda maaşınız 2,000 - 2,500 TL civarına yükselmiş olacak.
İkinci seneden sonra artık giderek senior danışman moduna gireceğiniz için üçüncü senenizde artık net 3,000 TL den yüksek bir kazancınız olması muhtemel.
Aynı şirkette 5-6 yıl tecrübeye ulaşınca maaşınız da net 5,000 - 6,0000 civarına ulaşmış olacak. Bu rakamlara 3 yıllık bir tecrübeden sonra bir transfer yaparak da ulaşma şansınız olabilir. Ancak unutmayın piyasa küçük ve firmaların patronlarını birbirlerini gayet iyi tanıyorlar.
Yorumlarınızı bekliyoruz...
Herkese iyi çalışmalar ve bol kazançlar...


Kaynaklar:
1. Anti-İnsan Kaynakları
2. Kariyer.net


5 yorum :

  1. Almanyada Isletme Enformatigi okuyup 3-5 sene sap danismanligi deneyimi olan biri icin giris maasi nedir orada? Alman sirektlerine baslamasi daha kolay olurmu? Örnergin SAP?
    tesekkürler

    YanıtlaSil
  2. çok doğru yazmışsın, aynen belirttiğin gibi, junior bir sap danışmanı olarak ekleyebileceğim hiçbir şey yok :)

    bu işe başlarken de bana vaadedilen; şu an daha rahat çalışıp daha yüksek maaşlarla farklı sektörlerde işe başlanabileceği, fakat tecrübelendiğimde durumun tersine (bizim lehimize) döneceği idi. bakıp göreceğiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar öncelikle,
      bahsettiğiniz maaş haftanın her günü çalıştığınız takdirde aldığınız maaş mıdır?

      Sil
    2. @lippopotamus
      Aradan 2,5 yıl zaman geçmiş. Hala SAP işinde misiniz bilmiyorum; ama eğer öyleyse yeni yorumlarınızı merak ediyorum.

      Sil
  3. Merhaba, ben Ekonometri mezunuyum, SAP Danışmanı olmak istiyorum, ama o kadar firmaya mail attım kimse yetiştirilmek üzere bile geri dönüş yapmıyor. Junior olmak için ne yapmalıyım? Tavsiye edermisiniz?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...